יום שני, 24 ביולי 2017

למי מתאימים לימודי קולנוע?



קולנוע הוא מדיום תקשורתי שבאמצעותו ניתן להעביר מסרים אישיים, אוניברסליים, חברתיים ותרבותיים. ההצלחה של הקולנוע בעשורים האחרונים הגבירה את הביקוש ללימודי המקצוע בקרב גברים ונשים בכל העולם. יחד עם זאת, לא תמיד ברור למי מתאימים לימודי קולנוע וכדאי להכיר את המאפיינים שלהם לפני שנרשמים לקורסים.




קודם כל, לימודי קולנוע מתאימים מטבע הדברים למי שמתעניין בתחום. חובבי קולנוע יכולים להירשם ללימודים כדי לקחת חלק ביצירות קולנועיות, להיחשף להשפעות חדשות ולשמוע הרצאות של במאים, יוצרים, מפיקים, שחקנים, תסריטאים וכן הלאה. הלימודים הם מהבחינה הזו דרך מצוינת להפוך את העניין האישי לקריירה ולהביא לידי ביטוי שאיפות פרטיות.

שנית, לימודי קולנוע מתאימים למי שרוצה להשתלב בתחום גם בלי רקע מוקדם. בניגוד למה שנהוג לחשוב, בתואר ראשון ללימודי קולנוע ובעיקר בלימודי תעודה אין שום צורך בניסיון קודם. הלימודים מתאימים אפילו לחובבי קולנוע צעירים או לגברים ונשים שמעוניינים להחליף קריירה בגילאים מאוחרים. תנאי הקבלה היחידים הם אהבה אמיתית לקולנוע ובמידת הצורך גם ראיון אישי עם רכזי המסלול.

היתרונות של לימודי קולנוע
קהל היעד של לימודי קולנוע צריך להביא בחשבון את היתרונות שלהם בהשוואה למסלולי לימוד אחרים. קולנוע הוא בין המסלולים היחידים שבהם משלבים בין ידע תיאורטי, צבירת ניסיון מעשי וסדנאות בשטח. בלימודים כאלה לא מסתפקים בהוראה פרונטאלית בתוך הכיתה, אלא מכניסים לתוך השיעורים גם תיאוריות ומעורבות בחיי התרבות, החברה והקהילה.

הנחת המוצא של לימודי קולנוע היא שרק יוצרים שמעורבים בקהילה יכולים להשפיע על הקהל. מכאן שמדובר על מסלול לימודים עם ערך מוסף ועל דרך מצוינת להשתלב בתעשייה. בנוסף, ניתן להתחיל בלימודים התיאורטיים ולהמשיך מהם לתואר שני באקדמיה גם בלי ניסיון מעשי ביצירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה