יום שלישי, 13 באוקטובר 2015

נהיגה בשכרות



נהיגה בשכרות היא עבירה חמורה מאד שיכולות להיות לה השלכות חמורות מאד. שכן, נהיגה תחת השפעת אלכוהול יכולה להוביל למצבים של נהיגה ללא שליטה ומכאן לתאונות חמורות. בעבר, כדי לבצע בדיקת אלכוהול השוטר היה צריך להוכיח שהייתה לו סיבה לעצור את הנהג לבצע אותה, אך היום שוטר תנועה יכול לעצור כל נהג ולבקש לבצע בדיקת נהיגה בשכרות. חשוב לדעת כי אי הסכמה לבצע את הבדיקה יכולה להיות הודעה בדבר עבירה אך כל אחד יכול לבקש לבצע בדיקת ינשוף או בדיקת דם במקום לבצע בדיקת מאפיינים שיכולה להיות לא אמינה עם השלכות חמורות.

הבדל בין נהגים חדשים לנהגים ותיקים
החוק אינו מתייחס בצורה דומה לנהגים חדשים ונהגים ותיקים. נקודת ההנחה היא שלנהגים חדשים עוד אין מספיק ניסיון על הכביש ולכן נקבע שאסור להם להיתפס נוהגים תחת השפעת אלכוהול, גם לא בכמויות קטנות. לעומת זאת, נהגים ותיקים שאינם מקצועיים (כלומר לא נהגי משאיות, מוניות ודומיהם), יכולים להיות עם כמות של 240 מיליגרם אלכוהול בליטר של אוויר שננשף בבדיקת ינשוף או 50 מיליגרם אלכוהול בדם ביחס של 100 מיליליטר דם.

מהן הזכויות של מי שנתפס לבדיקה
מי שרוצה יכול לבקש שלא לבצע בדיקת מאפיינים וזאת כי הבדיקה לא נחשבת לאמינה. מי שמתבקש לעשות בדיקת נהיגה בשכרות בינשוף ומסרב לבצע אותה יכול להיות מואשם בעבירה זו ובכל מקרה אפשר לבקש לבצע בדיקת דם.

עורך דין שיכול לעזור במקרים אלו
עורך דין שהמומחיות שלו היא נהיגה בשכרות יכול לעזור לנהגים, להבין את הזכויות שלהם ולייצג אותם מול הגורמים השונים אם יש בכך צורך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה