יום חמישי, 24 באוקטובר 2013

פרגולות



בחירה ותחזוקה של פרגולות עץ
נושא של הצללה למתחמים פרטיים ועסקיים כאחד הוא חשוב מאד בארץ, בשל האקלים שקיים כאן והצורך בהגנה הן מפני השמש היוקדת והן מפני הגשם בחלק מן השנה מטבע הדברים. האמת היא, כי פרגולות עץ להצללת מרפסות בבתים צמודי קרקע מאד נפוצות כיום וניתן לבחור מתוך סוגים שונים של פרגולות בצורות שונות ובעיצובים מרהיבים ביותר לכל הדעות. כל בחירת פרגולות עץ מצריכה התאמה מדויקת למרפסת והתקנת הפרגולה נעשית על ידי חברה מקצועית אשר מתמחה בעבודות מסוג זה באופן מקצועי. אי אפשר להזמין פרגולת עץ מוכנה מראש, אלא רק לפי הזמנה מיוחדת.
בחירת הפרגולה היא פונקציה של טעמכם האישי וניתן להזמין פרגולה מעץ גושן עבה ומסיבי או מעץ אורן למראה הרבה יותר עדין וכדומה. גם בניית הפרגולה תלוייה בטעם האישי שלכם וניתן לבנות את הקונסטרוקציה של הפרגולה בדרכים שונות ובסגנונות שונים.

תחזוקת פרגולות מעץ
פרגולות מעץ מאד יפות וחזקות, אך מכיוון שהן עשויות עץ יש כמה דברים חשובים שיש לדעת אודות התחזוקה השוטפת שלהן. מכיוון שהפרגולה עומדת בחוץ וחשופה למזג האוויר – לשמש חזקה בקיץ ולגשמים, רוחות וברד בחורף, יש לעשות מספר פעולות מנע כדי למנוע את שחיקת העץ או חלילה את ריקבונו. לאחר בניית הפרגולה יש להתייעץ עם הקבלן המבצע באשר לתחזוקה השוטפת שלה. יש לשמן את קורות העץ בשמן מיוחד המגן עליהן מפני קרני השמש החזקות ומפני רטיבות. יש מקומות מסויימים שבהם העץ חשוף יותר למים ואותם יש למרוח בשכבת זפת עדינה כדי לשמור עליו וכיוצא באלה.
מעת לעת יש לשייף את שכבת העץ העליונה ולמרוח את העץ בלכה חדשה גם כדי להגן על העץ וגם כדי לחדש את הברק המקורי של העץ לכדי מראה אסתטי יותר.
בנוסף לטיפול בעץ יש לנקות את בד השמשונית מעת לעת מכל הלכלוך שהצטבר עליו במשך הזמן. את הטיפול הזה ניתן לעשות לבד בעזרת צינור מים ומברשת להסרת הלשלשת של הציפורים וכל סוגי הלכלוך שמצטברים על גג הפרגולה עם הזמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה