יום שישי, 18 באוקטובר 2013

זכיינות למכירה



בין זכיינות למכירה לעסקים למכירה
כאשר אתם עומדים בפני החלטה האם לפנות אל עסק שעובד דרך שיטת הזכיינות, אתם וודאי שואלים את עצמכם - האם עסקי זכיינות למכירה, הם דומים לעסקים רגילים כאלה ואחרים אשר מוצעים למכירה בשוק? בחלק מהמקרים, אתם תגלו שיש דמיון רב מאד בין השניים, ולעתים אתם תגלו את השוני. אין ספק שההבדל המרכזי בין זכיינות למכירה לעסקים למכירה, הוא בכך שהזכיינות שמוצעת לכם למכירה, היא תמיד בחסותה של החברה המזכה, ובעצם אתם מכניסים את עצמכם כאן לשותפות עם גורם נוסף, זאת בניגוד לעסק שמוצע למכירה, אשר נמסר כולו לבעלותכם, ואתם היחידים אשר מנהלים אותו ואחראיים עליו. אז מה בעצם עדיף?

מאפיינים לפי הצרכים
בעקרון, השיטה של זכיינות למכירה יכולה להתאים לאנשים רבים, והישראלים אכן נוטים להעדיף שיטה זו. הסיבה לכך היא פשוטה מאד - רוב הישראלים מעדיפים עסקי זכיינות למכירה משום שכך הם יודעים שהם יכולים ליהנות מתנופה קלה מאד עוד בראשית דרכם, הם לא צריכים להשקיע בפרסום העסק שלהם, הם לא צריכים לבחור בעצמם את הסחורה - ובעצם כל מה שנותר להם לעשות, זה רק לבצע את הניהול השוטף. עם זאת, חשוב מאד לזכור שתמיד אתם כפופים להוראות של החברה המזכה בנושאים מרכזיים. לכן, אם החלום שלכם הוא להקים עסק באפס אצבעות, או לחילופין לרכוש עסק ולבצע בו שינויים של 180 מעלות - הרי שבמקום זכיינות למכירה, אפשר שעדיף לכם לקנות עסקים אחרים.


באיזה תחום יש את הזכיינות?
לרוב, כאש יוצעו לכם עסקים של זכיינות למכירה, הם יהיו משני תחומים - או בתחום המזון, או בתחום האופנה. אלו הם התחומים הפופולריים ביותר של עסקי הזכיינות, שכן הם הנוחים ביותר לעבוד בשיטה שבה יש חברה מזכה, שמעניקה רשות לזכיינים להקים סניפים ברחבי הארץ. חשוב מאד גם לדעת שיש הבדל בין עסקי זכיינות למכירה שמעליהם יש חברה מזכה ברמה הארצית, לבין כאלה שבהם החברה המזכה היא ברמה העולמית, וכדאי לבחון את ההבדלים הללו לעומק, כשאתם מתעניינים בנושא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה