יום שלישי, 15 באוקטובר 2013

השתלות שיניים



באילו מקרים פונים לטיפולי השתלות שיניים?
איש לא יערער כיום על העובדה הפשוטה כי השתלות שיניים נחשבות לאחד מן הטיפולים המיוחדים והמורכבים ביותר תחת רפואת השיניים, אשר הפכו למאד פופולארים בקרב כל מי שזקוק להם. התפקיד של השתלות שיניים הוא בעצם לשחזר מספר שיניים או אפילו מערכת שלמה של שיניים שהן חבולות, פגומות או חסרות. מדובר על פתרון שנחשב מורכב למדי, שכן מדובר בעצם על תחליף קבוע לשיניים - וזאת בניגוד לשיניים תותבות שהן נשלפות. ההשתלות הללו נחשבות למילה האחרונה בתחום רפואת השיניים, ומכאן גם נדרשת התמחו מיוחדת של רופא השיניים כדי לבצע את הטיפולים הללו. מכאן כמובן צריך להבין, מיהם האנשים בכלל צריכים לעבור את טיפולי ההשתלות הללו?

כמה מקרים נפוצים במיוחד
האוכלוסיה הראשונה שפונה לעבור טיפולים של השתלות שיניים, הם אנשים אשר עברו מקרה של חבלה בשיניים שלהם, עקב תאונה. הדבר נפוץ לא פעם בקרב אוכלוסיה צעירה יחסית של ילדים, בני נוער או מבוגרים צעירים אשר נוטים לבצע פעילויות מסוכנות יחסית, ולעתים עקב חבלה מסוימת הם נפגעים באזור הפה. במצב זה שבו השיניים נחבלות, הדרך הכי טובה לטפל בהן הוא להסירן, ובמקומן להשתיל שיניים חדשות.

השתלות שיניים

אוכלוסיה אחרת שזקוק הטיפולים של השתלות שיניים, אלו הם האנשים שפתחו מקרים קשים של מחלות באזור השן. מדובר על אנשים אשר לאורך שנים לא הקפידו על שמירה של היגיינת הפה - וכעת המחלה כבר התפשטה באופן קשה כל כך, שיש צורך בהחלפת השיניים ובהשתלה.
המקרה השלישי הוא גם נפוץ במיוחד - מדובר על אנשים מבוגרים, שעקב חולשה של שורש השן, סובלים מנשירת שיניים - ובמצב זה השתלות שיניים מהוות פתרון מעולה.

תחליף קבוע לאורך זמן
היתרון החשוב של השתלות שיניים, הוא בכך שמדבור על טיפול קבוע למדי. אמנם מדבור על טיפול חדש יחסית בתחום, אך המחקרים מראים כי 80% מהאנשים שעברו השתלות שיניים, נשארו עם מערכת השתלים גם כ20 שנה לאחר הטיפול. מדובר על תחליף מעולה, שיוכל לשמש אתכם לאורך חייכם, ואתם לא תסבלו יותר מנשירות או מחלות באזור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה