יום שבת, 13 באפריל 2013

אגרות חוב ממשלתיות



יש מגוון רחב מאד של אפיקי השקעה אשר ניתן כיום להשקיע בהם ולמקסם את הרווחים מהעסקאות השונות. יחד עם זאת, אין זה סוד, כי כאשר המשק הכלכלי במשבר רבים מעבירים את הכסף שלהם לאפיקים ללא סיכון מיוחד. בימי משבר רבים רוצים לשמור על כספם באופן טבעי ונמנעים מלהשקיע את כספם באפיקים מסוכנים בעלי סיכויים גדולים למפולות שונות. אגרות חוב הן תמיד יותר בטוחות ובמיוחד אגרות חוב ממשלתיות. אגרות חוב ממשלתיות בדרך כלל עומדות בהתחייבויותיהן ולציבור אין כל חשש כי אלה יאבדו את כספם או חלק ממנו.
תיק ההשקעות שלכם ואגרות החוב
בכל תיק השקעות יש רכיב של אגרות חוב אבל גם ברכיב זה ישנן כמה וכמה שכבות של השקעה כמו: אג"ח ממשלתי, אג"ח קונצרני, אג"ח צמוד, שקלי, מט"ח וכיוצא בזה. תחום אגרות חוב הוא תחום מורכב יותר ממה שהוא נראה לעין בלתי מקצועית, ויש לדעת כי המידע אודות אגרות חוב הוא יחסית קטן יותר ממידע אודות אפיקים אחרים.
אגרות חוב ממשלתיות בזמני משבר
בזמני משבר מעדיפים רוב האנשים להשקיע באגרות חוב ממשלתיות, שאין כמעט סיכוי שלא יעמדו בהתחייבויות שלהן. מן הצד השני התשואות של אגרות חוב ממשלתיות יותר נמוכות, דבר אשר עושה אותן פחות אטרקטיביות בשיגרה ויותר אטרקטיביות בעת משבר. משך החיים הממוצע של אגרות חוב הוא גם פקטור בשיקול אילו אגרות חוב כדאי לרכוש בנקודת זמן מסוימת ואיזה לא.
רווחי אגרות חוב
מכל האמור ניתן להבין כי אגרות חוב הן לא תמיד מציאה גדולה להשקעות עבור מי שרוצה לאפשר לעצמו רווחים גדולים ביותר. אגרות חוב נועדו על מנת לאזן תיקי השקעות שלא יהיו מסוכנים מידי ועל מנת להיעזר בהן בעתות משבר. יש להיזהר כי שוויין של אגרות חוב ממשלתיות לא יגיע לשפל כפי שאירע בארה"ב בעת המשבר הפיננסי בשנת 2008 אשר בו ירדה התשואה שלהם לאחוז וחצי בלבד בשנה. אך מצגת זו איננה משקפת כל משבר ובארץ עשו אגרות החוב הממשלתיות תשואות יפות גם בעת המשבר.

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שהשקעה באגרות חוב ויכול להיות דרך מעולה למתחילים בשוק ההון ללמוד איך להשקיע ולנסות את מזלם.
    אני עובד בתחום הפיננסים הרבה שנים, סיימתי לימודי יסודות הביטוח ומקצועית א והתחלתי לעבוד בתחום כיועץ פנסיוני.
    הדבר הטוב ביותר בהשקעה באגרות חוב זה שהסיגון נמוך, כמובן שהתשואה נמוכה אבל בתחילת הדרך כמשקיע עדיף לחפש השקעות עם תשואה נמוכה וסיכון נמוך מאשר תשואה גבוהה וסיכון גבוה. משקיע מתחיל אשר יפסיד כסף בהשקעות הראשונות שלו לא יחזור מהר מאוד להשקיע בשוק ההון ולכן אני מעדיף השקעות שהן יותר בטוחות.

    השבמחק