יום חמישי, 25 באפריל 2013

עסקים למכירה



חשיבותה של בדיקת נאותות בעת בחינת עסקים למכירה
בדיקת נאותות היא הפעולה החשובה ביותר שיש לעשות בעת בדיקה של עסקים למכירה מכל סוג פעילות שהוא. בדיקה זו מאפשרת לבדוק כמובן בצורה מעמיקה ביותר את כל הנתונים אשר מציג בפניכם המוכר על מנת לאמת אותם ולוודא כי מדובר בבעל עסק אמין, שאכן ניתן לעשות עימו עסקים. בחוק המאגד את הפעילות של עסקים למכירה לא חלה חובה לבצע בדיקה מן הסוג הזה, אך במידה ומעוניינים להקטין את מידת הסיכון בעת רכישת עסקים למכירה, הרי שללא כל צל של ספק מומלץ שלא לוותר עליה.

מה תוכלו לגלות בעת ביצוע בדיקה מן הסוג הזה
בדיקת נאותות מגלה את כל הדברים הנסתרים אודות עסקים למכירה כאלה ואחרים. האם קיימים בעסקת המכירה חורים שחורים, האם קיימים ממצאים מחשידים שונים והאם המחיר אשר מבקשים עבור מכירת אותם העסקים תואם את מצבם של עסקים למכירה אלה. בדיקה זו למעשה מקיפה את כל מאפייני העסק וכוללת את בדיקת המיסוי שלו, את הבדיקה הכלכלית ואת הבדיקה הפיננסית. אם מדובר על עסקי הזכיינות או עסקים בחו"ל, בדיקה זו תכלול גם בדיקות מותאמות נוספות.



מה כוללת בדיקת הנאותות ומה חשיבותה בעת בדיקת עסקים למכירה
בבדיקה העסקית נבחן השוק אשר בו פועלים עסקים למכירה אשר עליהם מדובר. בדיקת מודל עסקי ובדיקת תוכניות עתידיות נכללות בבדיקה זו. הבדיקה המשפטית נועדה על מנת לבדוק כי אין לעסק תביעות. בדיקת תחום המיסוי תכלול את האבחנה האם העסק דיווח באופן שוטף לרשויות והאם התנהלותו הייתה אכן חוקית לאורך כל הדרך. הבדיקה הכלכלית נועדה על מנת לבחון את הכדאיות של העסק עבורכם.

מה חשוב במיוחד לזהות בעת בדיקת עסקים למכירה
הנתונים החשובים ביותר שיש לזהות על מנת להימנע מרכישת עסקים כושלים, הם נקודת המשבר והפוטנציאל. נקודות משבר הם הגורמים אשר עלולים לגרום לביטול עסקת המכירה (כמו בעיות מיסוי, הפרת הסכם או תביעות משפטיות). בחינת הפוטנציאל של העסק נועדה על מנת להתאים בין שוויו של העסק לבין הרווחים העתידיים שצפויים לו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה