יום שבת, 13 באפריל 2013

פירוק חברה – תהליך משפטי אשר 'מסיים' חיים של חברות



במהלך השנים האחרונות, ניתן לשמוע יותר ויותר באמצעי התקשורת על תהליך בשם פירוק חברה, וזאת בנוסף על תהליכים כלכליים – משפטיים אחרים כמו פשיטת רגל, הסדר חוב, 'תספורת' חובות ועוד. בנוסף לכך, בניגוד לתהליכים כמו הסדר חוב ו'תספורת', ובדומה לתהליך של פשיטת רגל, גם התהליך של פירוק חברה הינו תהליך משפטי אשר 'מסיים' חיים של חברות.  בכל מקרה מדובר בתהליך מורכב ביותר אשר כולל היבטים משפטיים כאלה ואחרים וחייב להתנהל בצורה המקצועית ביותר על ידי אנשי מקצוע ראויים.

מקור התהליך של פירוק חברה הינו בדיני פירוק חברות
דיני פירוק חברות הינם הבסיס לכל תהליך של פירוק חברה. בטח כאשר דיני פירוק חברות גורסים, כי תהליך של פירוק חברה הינו תהליך כלכלי – משפטי מתבקש ביותר בעת, שבה חברה כלשהי הופכת לחדלת פירעון ו / או לחלופין מאבדת את רוב הנכסים והמשאבים הכלכליים שלה. בהתאם, המטרה של דיני פירוק חברות הינה 'לסיים' את חיי החברה במסגרת תהליך של חלוקת נכסים ומשאבים לבעלי חוב, ו'חיסול' החברה, הן ברמה הכלכלית והן ברמה המשפטית. 
 
פירוק חברה – רק באמצעות בית המשפט
באופן מובן ביותר, תהליך של פירוק חברה חייב להתרחש ולהתבצע בהשגחה ועל ידי סמכות משפטית – מקצועית עליונה וברמה הגבוהה ביותר, דהיינו, בית המשפט המחוזי. יתרה מכך, גם על פי חוק החברות, רק בית המשפט המחוזי רשאי לאשר תהליך של פירוק חברה. מבחינת התהליך עצמו, בית המשפט ממנה מפרק מטעמו, מפרק אשר אליו עוברים כל חומרי החברה, הנכסים והמשאבים שלה, ומפרק, שבתור נאמן של החברה, אחראי באופן ישיר על תהליך פירוק החברה בפועל.

מומלץ להתייעץ עם עורך דין מתמחה לפני החלטה על פירוק חברה
כתוצאה מ'צונאמי' כלכלי אשר שוטף את כל שווקי העולם במהלך השנים האחרונות, יותר ויותר חברות 'מוצאות' את עצמן בסיטואציות כלכליות מורכבות, אפילו אקוטיות ביותר. לכן, לפני החלטה בלתי הפיכה אודות 'מות' של חברה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מתמחה לפני החלטה על פירוק חברה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה