יום חמישי, 25 באפריל 2013

שיתופי הפעולה החדשים של דלק אנרגיה



דלק אנרגיה היא חברת בת של תאגיד קבוצת דלק, אשר הוא אחת מקבוצות האנרגיה הגדולות ביותר אשר קיימות כיום במדינת ישראל. באופן ספציפי יותר, ניתן לומר, כי בעצם חברת דלק אנרגיה היא חברה אשר עוסקת בקידוחי נפט וגז טבעי. החברה אשר נמצאת ברובה בבעלותו של איש העסקים הידוע,יצחק תשובה (הוא הבעלים של רוב קבוצת דלק, והקבוצה עצמה מחזיקה ב - 87% ממניות החברה), חתמה לאחרונה על הסכם עם מאגר אפרודיטה בקפריסין. מה זה אומר? על כך במאמר הבא לפניכם.

מה הוא מאגר אפרודיטה?
קפריסין היא אמנם מדינה קטנה יחסית, כידוע לנו, אך גם בה יש קידוחים לא מעטים של גז טבעי. קידוחי אפרודיטה באי היו עד לא מזמן שייכים אך ורק לחברת נובל אנרג'י. בחודש פברואר הושלמה העסקה הזו, וכיום חברת דלק אנרגיה מחזיקה ב - 30% ממאגר קידוחים זה. יש להבין, כי התכנון של דלק אנרגיה הוא לחבר בצינור מיוחד את הקידוחים בקפריסין לקידוחי לוויתן במדינת ישראל, ובכך לגרוף רווחים רבים מטבע הדברים בסופו של דבר.


 
איך זה השפיע על מצבה של המניה?
באופן טבעי, הידיעה על הרכישה של אפרודיטה בקפריסין, העלתה והקפיצה את מניית דלק אנרגיה כבר בתחילת חודש פברואר 2013. עם זאת, יש לזכור עוד מרכיבים נוספים בפאזל המעניין כל כך הזה. ראשית, כמו בישראל גם בקפריסין הקידוחים שייכים קודם כל לממשלת קפריסין. כמו כן, התהליך של חיבור הקידוחים עם קידוחי לוויתן של דלק אנרגיה, יצריכו עבודה ארוכה מאד עם שפע של מחסומים ביורוקרטים שיש לעבור.

אז מה זה אומר מבחינת בעלי המניות?
ככלל, בעלי המניות הגיבו בחיוב על המהלך של דלק אנרגיה, והשאיפה היא כמובן להגדיל את מאגר הקידוחים כמה שיותר. עם זאת, חשוב מאד להמשיך ולעקוב היטב אחרי המניה. מומלץ לראות מהלכים נוספים אשר יצחק תשובה צפוי לבצע בחברה. החברה אכן נמצאת בעליה מתמדת בחודשים האחרונים, אך יש להסתכל על התמונה הכוללת, ולראות כיצד השותפות עם נובל אנרג'י תחזיק מעמד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה