יום חמישי, 25 באפריל 2013

כך עורך דין פלילי מסייע לקטינים

הנושא של הדין הפלילי הוא לכשעצמו נושא מורכב ורגיש מאד, והוא נעשה עוד יותר מורכב ורגיש, ללא כל צל של ספק, כאשר מדובר על קטינים. קטינים יכולים להיות מעורבים במעשה פלילי כזה או אחר, או להיות חשודים בסיוע בסוג של מעשה שכזה. התפקיד של עורך דין פלילי הוא כפול ומכופל - הוא משמש גם כפה עבור הקטין וגם כאוזן קשבת עבור הקטין, שבעצמו מגיע לעתים מרקע קשה מאד. חשוב לציין, כי מערכת המשפט בישראל, ערה כמובן למצב הייחודי של קטין שהוגש נגדו כתב אישום.

זכויות מיוחדות של הקטין
עורך דין פלילי יכול לסייע לקטינים במידה והם נחקרים במשטרה תחת אזהרה, ולשמור על זכויותיהם המלאות. החוק בישראל הטיל סייגים חמורים מאד על השמת קטין במעצר. כל עוד מדובר על קטין שגילו פחות מ14 שנים לא יוכל להיות במעצר של יותר מ12 שעות. יש לציין שבעניין זה, קטין שגילו יותר מ14 שנה - דינו כבגיר מבחינת זמן המעצר.



דחיה בנוגע להגשת כתב האישום
החוק בישראל קובע כי בעוד שנגד אדם בגיר ניתן לבצע מעצר ולהגיש כתב אישום גם אם עברו 7 שנים מהעבירה המיוחסת לו, הרי במקרה של קטין - מדובר על שנה אחת בלבד, וזאת בכדי שמעשים שאדם עשה בצעירותו, לא ירדפו אותו בעתיד. חשוב לציין כי כאן הסיוע של עורך דין פלילי הוא קריטי, שכן עורך הדין יסייע לכם להוכיח כי המעשה שמיוחס לקטין בוצע ממילא לפני זמן רב, ולא ניתן להגיש נגדו כתב אישום.

עבודה ביחד עם ההורה
הדין הפלילי בישראל מייחס תפקיד חשוב מאד להורה במידה ומדובר על קטין שנמצא תחת אחריותו אשר עומד לדין פלילי. לפי החוק, ההורה זכאי לקבל העתקים של כל ההזמנות הפורמליות של בית המשפט לדיונים השונים, וההורה זכאי להיות נוכח בדיונים במידה וירצה בכך. עורך דין פלילי ידאג שזכויותיכם כהורים של קטין אשר עומד לדין לא יפגעו, וידאג כי אתם תוכלו לשמור על קשר עם הילד שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה