יום ראשון, 28 באפריל 2013

הרמת סינוסים



דברים שחשוב לדעת על הרמת סינוסים
התהליך של הרמת סינוסים, הוא ללא כל עוררין אחד מן התהליכים הקריטיים ביותר, עבור אנשים רבים אשר עוברים השתלת שיניים. במידה ועליכם לעבור השתלה באזור העליון של הלסת בשיניים האחוריות, קיים סיכוי סביר בהחלט כי רופא השיניים שלכם יודיע לכם, כי תצטרכו לעבור תהליך של הרמת סינוסים, על מנת להשלים את כמות עצם השן באזור זה, ועל מנת שהשתל אשר אמור להיות מוחדר אל פיכם, לא יחדור לתוך הסינוס, ולא יגרום חלילה לכאבים מיותרים שלא צורך. אז כיצד התהליך מתבצע, ומה חשוב לדעת עליו?

אפשרות להרמה סגורה של הסינוסים
ההרמה הסגורה של הסינוסים, מתבצעת בעצם על ידי תהליך כירורגי מצומצם. הרמת סינוסים מן הסוג הזה, מתבצעת כאשר יש צורך בתוספת קטנה יחסית של עצם שן, והדבר מבוצע על פי רוב לצורך ביטחון מלא בהשתלת השיניים, ולאו דווקא משום שיש חוסר קריטי לצורך העניין. במצב כזה, הרופא יוצר חור קטן באזור של החך, ודרכו מחדיר את תחליף השן. על פי רוב יהיה זה תחליף מלאכותי אשר ישלים את השן הטבעית באזור, וכך יאפשר השתלה טובה יותר ללא כל צל של ספק.

ומה עם הרמה פתוחה של סינוסים?
מהצד השני, יש גם אפשרות לעבור הרמת סינוסים פתוחה. הרמה זו מומלצת לכל אדם שיש לו חוסר רציני של עצם שן. במצב כזה, מדובר כבר על פתיחה מלאה של עצם הלסת, וחשיפה של הסינוסים. במצב זה, הרופא מחדיר את המילוי לאזור של עצם השן ומעלה את הסינוס. במקרים הללו, נהוג גם לעשות שימוש בשן טבעית - או כתרומה מאדם אחר, או מאזור אחר של עצם, או שימוש בעצם של בע"ח.

 
האם זה בטוח?
סיכויי ההצלחה של הרמת סינוסים בישראל עומדים כיום על 95%, כל עוד מדובר על אדם בריא, שאין לו הפרעות שיכולות להשפיע על התהליך (כמו למשל סוכרת). התהליך עצמו כאמור הוא בעל הצלחה רבה, מתבצע בהרדמה, ומאפשר לכם לעבור בהמשך את טיפול השתלת השיניים בצורה בטוחה ונוחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה