יום שבת, 13 באפריל 2013

לימודי שוק ההון לכולם



האמת היא שכדי להיות משקיעים מוצלחים בשוק ההון, נדרשים ידע וכלים שונים אשר יש לרכוש ואשר ימקסמו את יעילות ההשקעות שלכם בהמשך הדרך. על מנת ללמוד לימודי שוק ההון אין צורך להרשם באוניברסיטה או במכללה כזו או אחרת. כיום ישנם בתי ספר רבים אשר מלמדים תחום זה גם באופן כללי וגם באופן פרטני כאשר הם פותחים קורסים בנושאים שונים בשוק ההון. הסיבה לדרישה הגדולה לקורסים של לימודי שוק ההון היא שרבים מן האנשים כיום מעוניינים להשקיע או להכנס לשוק ההון ואין להם כלים או ידע בסיסי בנושא על מנת לעשות זאת טוב. לימודי שוק ההון מעניקים כלים בסיסיים למשקיעים המתחילים את דרכם בתחום וידע נרחב על מנת להכנס לתחום מורכב זה.
איך לבחור מוסד ללימודי שוק ההון?
המקום הטוב ביותר לברר אודות זה הוא באינטרנט. במנועי החיפוש תוכלו למצוא אין ספור בתי ספר בתחום, וחשוב להשוות בינהם גם מבחינת המרצים והמוניטין של כל אחד מהם וגם מבחינת חומר הלימוד והיקפו וגם מבחינת המחיר. יש לזכור כי לא רק המחיר קובע כאן, ויש לבחור מקום שייתן לכם ערך מוסף ולא רק מידע שהייתם יכולים להוריד מהאינטרנט. חשוב שיהיו תרגולים ופרוייקטים מעשיים.
מגמות שונות
תחום לימודי שוק ההון הוא תחום רחב מאד. זה כמו להגיד לימודי היסטוריה. יש בלי סוף עמים ותקופות ללמוד. מהר מאד תלמדו שבתחום זה אין ספור ענפים וענפי משנה שניתן להתמחות בהם בנפרד. אם אתם רציניים ברצון שלכם לדעת וללמוד קחו קורס ראשון כללי – מבוא ללימודי שוק ההון, ולאחר מכן הרשמו לקורס ספציפי בתחום שמעניין אתכם.
האם הלימודים יקרים
יקר זו מילה שיש ליחס אותה לדבר מה אחר. לימודי שוק ההון זולים בהרבה מלימודים במכללה או באוניברסיטה והם יכולים להסתכם בשלושת אלפי שקלים. בתמורה אתם מקבלים גם ידע תיאורטי וגם ידע מעשי ועושים תרגולים עם מנחים ומרצים מתוך התחום. אל תסתפקו בידע שמציעים לכם באינטרנט, אלא הרשמו לקורס אמיתי כדי להכנס לתחום ברגל ימין.

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שתחום שוק ההון ותחום הפיננסים הוא מאוד חשוב. כאשר התחלתי לחפש מקום שבו אני רוצה ללמוד למבחני יסודות הביטוח חיפשתי הרבה זמן באינטרנט. אבל הכי חשוב היה ההמלצות מאנשים.
    כאשר אתם מתלבטים בין בתי ספר תבדקו על המלצות של אנשים, ככה תוכלו ללמוד הכי טוב מי בשבילכם ומי לא.
    כמו כן תחשבו על איזה תחום אתם רוצים ללמוד מפני שבתוך לימודים פיננסים ישנם כל כך הרבה אפשרויות, וגם הנושאים של הלימודים הפיננסים מתפצלים לנושאים שונים.
    אני חושב שקודם כל תבחרו לפי מה שאתם מתעניינים בו ולא לפי יוקר הלימודים, מפני שעדיף ללמוד משהו שמעניין אותכם בששת אלפי שקלים מאשר משהו שלא מעניין אותכם בחצי המחיר.

    השבמחק