יום חמישי, 25 באפריל 2013

שפע ימים



הכל על חברת שפע ימים
חברת שפע ימים היא חברה אשר המשקיעים בשוק הון בארץ אמנם שמעו עליה רק לאחרונה, אך החברה עצמה קיימת כבר יותר מ - 20 שנה. ראשיתה של החברה הוא באדם אשר היום הוא מנכ"ל החברה, אברהם טאוב, אשר קיבל פניה מחסידי חב"ד, אשר טענו כי הרבי מלובאווטיש טען כי באזור מסוים של חיפה ישנם מרבצי יהלומים כאלה ואחרים. חשוב לציין כי הרבי טעה - אך הדבר הוביל את טאוב להקים חברה לכריה של יהלומים ואוצרות טבע נוספים בארץ.

מה החברה מצאה?
אם כן, חברת שפע ימים החלה כאמור לפעול עוד בתחילת שנות ה - 90, ותוך זמן קצר החלה למצוא מרבצים, לא באזור חיפה, אלא דווקא באזור של רמות מנשה, עמק יזרעאל ונחל הקישון. אוצרות הטבע נמצאים באזור, שכן לפני מאות אלפי שנים, האזור היה בעל התפרצויות געשיות רבות - מה שהוביל היום להופעת אוצרות טבע ובעיקר יהלומים. חשוב להבין כי לחברת שפע ימים יש זכיינות בלעדית לכריה באזורים אלו, ומכאן הכוח הרב שלה באופן טבעי ומובן מאליו.

 
אילו שינויים החברה עברה בתקופה האחרונה?
התהליך המרכזי אשר אותו עברה חברת שפע ימים בעשור האחרון, הוא הנפקתה בבורסה הישראלית. החל מחודש אוגוסט 2012 החברה מונפקת באופן רשמי בבורסה תחת שמה המלא. היא עשתה זאת באמצעות בחברת בורסה שלדית בשם אלוני מיתר, אשר שימשה למעשה כחברת שלד, אשר לא עוסקת בתחום מסוים. מאז הנפקתה, חברת שפע ימים רשמה בעיקר פעילות צנועה, עד לחודש האחרון.

מה קרה לאחרונה אצל החברה?
בחודש אפריל 2013, בדק את חברת שפע ימים אחד מגדולי הגיאולוגים בעולם, אדם בשם יוהאן אטינג, אשר נחשב לבר סמכא עולמי בתחום של יהלומים, אבני חן ואוצרות טבע נוספים. הוא טען כי שווי היהלומים שיש בידי החברה, גבוה פי כמה מהערך שבו היא נסחרת בבורסה. בעקבות כך, המניה של החברה זינקה ליותר מ - 30%, ואין כל צל של ספק שמדובר על תופעה מדהימה, ואף חד פעמית כמעט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה